Csillagpor.hu
Informatikai tárgyú kérdések, Windows

Nem működik Windows 10-en az Áruház!

Nem működik Windows 10-en az Áruház! Szólt a kérdés vagy inkább felkiáltás … Nem megoldhatatlan probléma ez sem.
Az adott esetben úgy nézett ki a dolog, hogy nem lehetett semmit sem telepíteni az Áruházból, a már telepített alkalmazásokat pedig nem lehetett frissíteni, volt olyan ami előtelepített volt, de nem lehetett elindítani, és olyan is volt …

… amit meg eltávolítani nem lehetett, pedig a felhasználó telepítette, nem a Windowszal jött (Netflix App).

Először a Windows Áruházhoz tartozó gyorsítótár ürítését ajánlottam, ami úgy működik, hogy a Win+R billentyűkombinációval előpattintjuk a Futtatás ablakocskát, ahová beírjuk a wsreset parancsot és Entert ütünk.
Csak annyi a dolgunk, hogy megvárjuk míg egy idő után magától megnyílik az Áruház immár ürített gyorsítótárral.

Ez nem jött be ebben az esetben…

A következő változat a licenc cache ürítése volt. Ez úgy működik, hogy jobb gombbal a Start menüre kattintva a menüből elindítjuk a Windows PowerShellt vagy a Parancssort rendszergazdai jogokkal, majd beírjuk hogy net stop clipsvc és Enter, ha ez lefutott, akkor jön a bekapcsolás net start clipsvc.

net stop clipsvc
Ez sem sikerült …

Akkor szintén a fenti Microsoftos oldalon található a “alkalmazásokkal kapcsolatos hibaelhárító” link, ez a AppsDiagnostic.diagcab fájlt tölti le, majd indítja el automatikusan. Ha mégsem, akkor nekünk kell …
Itt láthatjuk, hogy ez most “A Windows Áruházbeli alkalmazások jó működését akadályozó problémák elhárításán” fog dolgozni. Itt van egy haladó beállítás is, ott a javítások automatikus alkalmazását tudjuk ki-be kapcsolni.
Tehát tovább … észleli a problémákat, majd kiderül, hogy van egy újabb változata is a Windows 10 Apps hibaelhárító, itt most ennek a futtatására kell kattintani, lefutott, nincs hiba, majd a továbbra kattintottam megint, itt már volt hiba, de nem árulta el mi az, és azt is írta, hogy nem tudja elhárítani …. ¸˝´U˙`˛°Á˘^ˇ¸

Windows Áruházbeli alkalmazások

No akkor ez sem sikerült…

És ekkor derült ki egy következő mailben, hogy volt hibaüzenet is! Ez pedig a 0x800706d9-es telepítési hiba.
Tehát mint olvashatjuk: Be kell kapcsolnia a Windows tűzfalat! És láss csodát minden fut!
Itt derült ki, hogy a Windows 10 frissítéseivel is probléma volt, és varázsütésre az is megjavult!
Tehát tessék bekapcsolni azt a tűzfalat, illetve alapértelmezésben be van kapcsolva, nem kell kikapcsolni vagy más védelmi szoftvereknek engedni, hogy kikapcsolja! A Vezérlőpultból elérjük a beállításait (Ajánlott beállítások gomb), ha esetleg a Szolgáltatásokban lett letiltva, akkor kapcsoljuk szépen vissza, állítsuk automatikusra, nem bánt az.

Windows tűzfal bekapcsolás

És ha már itt tartunk, akkor egy régebbi kérdést is megemlítek, ez pedig a Firefoxszal volt kapcsolatos. A lényeg, hogy igen lassan indult a böngésző és egyéb gondok is voltak vele. Hosszas e-mail váltások után itt arra jutottunk, hogy át kellene engedni a tűzfalon a Firefoxot, akkor hasítana! Tehát Alkalmazás vagy szolgáltatás átengedése a Windows tűzfalon link, és ott Beállítások módosítása, majd másik alkalmazás engedélyezése, és ott a Tallózásnál a c:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe útvonalon többnyire … szóval ott van.

Akkor minden jót! Jó Áruházazást Windows 10-en, és ha valakinek mindezek ellenére nem működne, kérem írja meg, mert érdekel! Kiderítjük mi a gond!

Kapcsolódó:
Nem tudok belépni Windows 10-be!
Windows 10 letöltés
Hogy tilthatom le a Windows 10 bejelentkező jelszót

Frissítés:
Már itt is egy hasznos kiegészítés egy Facebook hozzászólásból: Nem működnek a csempék Windows 10-ben, köszönöm.

Frissítve: 2017. február 9. 19:27

»
«

Eddig 6 hozzászólás, szólj hozzá te is!

Zsolt

A gyorsítótár (LocalCache) helyrehozásának egy módja van leírva, itt lejjebb.

Laci

Sajnos csak a szolgáltató és a kiszolgáló leállítása, majd indítása sikerült, de a többi lehetőség (wsreset, AppsDiagnostic.diagcab, valamint a hibaelhárítója sem tudott indítást elérni a Windows 10 Áruháznál és alkalmazásainál ( „A GYORSÍTÓTÁR SÉRÜLT LEHET”, valamint „ALKALMAZÁSHIBA -0xlx-” hibajelzéseket kaptam).

Zsolt

Lejjebb leírva és az ott belinkelt oldalon is vannak még lehetőségek …

Pityu

akkor mi van ha nekem be van kapcsolva a tűzfal de nem működik?

Zsolt

Érdemes kipróbálni az itt, illetve az ott belinkelt oldalon leírt módszert is: answers.microsoft.com/hu-hu/windows/forum/windows8_1-windows_store/windows-aruhaz-inditasa

Na most ez Windows 8.1-hez lett leírva, vagyis nem ugyanazok az elnevezések, de ki lehet próbálni…
A lényege,hogy a c:\Users\a_te_felhasználói_neved\AppData\Local\Packages\Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\ mappát – tehát a LocalCache mappát – átnevezni LocalCache-old-ra, majd létrehozni egy üres LocalCache mappát. Azért nem azt írom (és írja a válasz írója), hogy töröld a tartalmát, mert így később visszaállítható – esetleges hiba esetén – a mappa eredeti tartalma. Ezután kipróbálni, hogy működik e Windows Áruház. Bár … gyanús, hogy a wsreset is ezt üríti.

nincs nevem

Lefuttattam valamit csinált kijavított, de továbbra is ezt az üzenetet dobja

windows áruház gyorsítótára sérült lehet

Kérdezz, szólj hozzá!
Semmilyen adatodra nincs szükségünk,
de ha gondolod, itt megadhatod a neved:


Itt szólhatsz hozzá:

Kattints a fehér négyzetre a "Nem vagyok robot" szöveg előtt!
Majd ha nem vagy robot, elküldheted a hozzászólást!

Impresszum / Kapcsolat / Közösségi média | Adatvédelmi Nyilatkozat

2003 - 2019 : Csillagpor.hu ... hogy neked jó legyen!

A Csillagpor.hu is sütikkel édesíti az életed, de semmilyen személyes adatodra nincs szükségünk! Ha bővebben érdekelne ... Jó, legyen.